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┌Floream tecum?/└Nutii caeli(항공소식/지식)

Boeing completes testing of Messier-Bugatti carbon brakes for 737NG 보잉사 메시어-부가티사의 탄소 브레이크 시험 완료

by puercaeli 2008. 5. 10.

http://www.flightglobal.com/articles/2008/05/09/223557/picture-boeing-completes-testing-of-messier-bugatti-carbon-brakes-for-737ng.html

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보잉사가 737의 무게절감의 일원으로 개발된 737용 탑소 브레이크의 시험을

성공적으로 마추었습니다. 실험에 사용된 항공기는 B737-900ER입니다.

현재 대한항공은 B737-900을 운용하고 있습니다. FAA인증은 6월말로

예상된다 합니다.

새로 주문되는 항공기나 혹은 이미 운용중은 신세대 B737에 장착 될 수 있으며

종래의 철제 브레이크에 비해 250kg 에서 350kg의 무게절감 효과를 가져온다고 합니다.

브레이크 효율성은 철제 브레이크나 탄소 브레이크나 큰 차이는 없으나 가격의 차이는

어느정도 있을 것이라 생각됩니다.

현재 보잉777의 경우 탄소 브레이크를 이미 사용중입니다. 따라서 이륙시에
보이는 검은 연기는 이 탄소 브레이크에서 발생되는 것입니다.(항상 보이지는 않음)

Boeing Successfully completed the test of new Carbon Brake for Boeing737 NG.

Produced by Messier-Bugatti, it is expected to be certified by FAA around late June.

Used test-bed aircraft was Boeing 737-900ER; Korean Air does not operate

only Boeing 737-900 currently.

It can be ordered to fit in newly built Boeing 737 or retrofitted to the all Boeing 737NG

with steel brake system. Whilst there might be quite a significant price difference,

the weight saving is quite significant with reduction of 250kg and 350kg depending

on the model. Brake efficacy is known to be same as steel brake.

Currently Boeing 777 already has Carbon Brake. This is the cause of sooty smoke after take off

around the landing gear but this is not always observed.

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