http://www.flightglobal.com/articles/2008/07/08/225120/as-airbus-a350-takes-shape-can-it-avoid-the-a380s.html
After the criticism of many and multiple modifications, finally true A350 is coming to the design freeze. A350 now designated as A350XWB(Xtra Wide Body) apparently has few important decisions to be made such as the material for the floor beam but it is approaching the design freezing stage quickly.
This article overviews the many interesting aspects of A350 design progress, including the wings, galleys and component delivery processes. If you are wondering if A350 is going to be real or not have a read.
프로젝트 발주 초기 많은 비난과 함께 많은 수정을 거쳐 탄생한 A350 XWB의 디자인 동결시점이 가까워 오고 있습니다. 현재 바닥패널의 재질과 같은 중요 결정사항이 몇몇 남아있지만 전반적으로는 디자인 동결 시점을 지킬 수 있을 것이라고 합니다.
본 기사는 이 외에도 A350의 많은 재미있는 사실을 알려주고 있습니다. 날개 구조, 갤리의 구조는 물론 부품의 배달 방법까지도 자세히 기술하고 있어 상당히 재미있는 읽을거리인듯 합니다.
[This does not reflect latest changes see here to see latest rendering]
'┌Floream tecum? > └Nutii caeli(항공소식/지식)' 카테고리의 다른 글
Asiana orders 30 A350 with 10 options. 아시아나 A350 30대 확정발주(10대 옵션) (0) | 2008.07.16 |
---|---|
BWB finally feasible? 날개형 항공기 이제서야 현실로? (0) | 2008.07.09 |
KE's New LCC JINAIR/대한항공 저가 항공사 진에어 (0) | 2008.07.09 |
Aviation biofuel: A vs B/ 보잉대 에어버스 친환경 연료 대결 (0) | 2008.07.08 |
Boeing 787 reaches power on!! finally. 보잉 787 전기계통 시동 테스트 드디어 시작! (0) | 2008.07.08 |
댓글