http://boeingblogs.com/randy/archives/2008/06/hour_of_power.html
After long delay(initial first flight was due last year August in original plan), finally Boeing 787 is moving forward.
It has reached the power-on milestone. Significance of such milestone is usually undermined and undermined for a reason. However, this time with Boeing 787's heavy reliance on the electricity and elimination of hydraulics, power-on milestone is actually significant
More details could be found here(it has many interesting details on the aircraft testing)
http://poweron.tpninteractive.com/
기나긴 지연 끝에 보잉 787이 드디어 첫 비행에 가까워 지는 듯 합니다.(본계획은 2007년 8월 첫 비행)
드디어 보잉 787이 전기계통 첫 시동에 성공했습니다. 대부분의 항공기에서는 그다지 큰 행사가 아니지만, 유압 계통을 없애고 전계통을 전기로 작동하는 보잉 787의 경우 이 첫 시동이 의미가 깊다고 하겠습니다.
더 자세한 내용과 이러한 항공기 테스팅에 수반되는 재미있는 사실에 관해서는
http://poweron.tpninteractive.com/ 을 참조해주세요.
'┌Floream tecum? > └Nutii caeli(항공소식/지식)' 카테고리의 다른 글
KE's New LCC JINAIR/대한항공 저가 항공사 진에어 (0) | 2008.07.09 |
---|---|
Aviation biofuel: A vs B/ 보잉대 에어버스 친환경 연료 대결 (0) | 2008.07.08 |
Pratt & Whitney Geared Turbo Fan Progress. 프랫앤 휘트니사의 기어터보팬 현황. (0) | 2008.07.08 |
Qantas first A380 to L.A. on 20 Oct/ 콴타스 오는 10월 20일에 A380 운항 예정 (0) | 2008.06.16 |
B787 Flgiht Deck-More Details; Your 21st Century Sci-Fi Flight Deck (0) | 2008.06.13 |
댓글