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┌Floream tecum?/└Nutii caeli(항공소식/지식)

BWB finally feasible? 날개형 항공기 이제서야 현실로?

by puercaeli 2008. 7. 9.

http://www.flightglobal.com/articles/2008/07/09/225167/bwb-can-be-evacuated-in-90s-say-academics.html

Company called 'Air Exodus' based in University of Greenwich has recently conducted the real-world(involving 700 passengers) simulation of BWB model using the mockup.

Apparently it could meet the 90 seconds limit that is currently used for normal commercial aircraft. Evacuation time has been repeatedly used as an excuse for unviability of BWB and this may me end to old boring 'tubes'. But another question remains, as this article suggests, with the pressurisation. As the BWB cabin is not tubal, its pressurisation is harder to manage and also this affects the positioning of the door. If by any chance the positioning of the door has to be arranged in unfavourable way for safe evacuation due to structural reason, this may make all the effort in research useless.

On the other details, apparently this is a multi 30million dollar project over 4 years involving many groups around the globe including Airbus.

'에어 엑소더스'라는 영국 그리니치 대학교에 위치한 업체에서 날개형 항공기(Blended Wing Body)의 탈출 시간을 실-목업과 지원자 700명을 동원하여 실험한 결과 현재 기준인 90초 탈출이 가능한 것이 확인되었다 합니다.

물론 존재하지 않는 여객기를 근거로 한 것이고 엔진이 날개부분 아래에 달린다는 가정하에 한 것으로 정확히 이 실험이 날개형 항공기의 미래를 보장해주지는 않지만 가능성을 시사하는 것이라 흥미롭습니다(일반적으로 탈출의 어려움이 많은 문제로 지적이 되었었기 때문이지요). 하지만 이 외에도 승객의 편의성 문제와 여러 안제문제와 직결되는 구조적 문제가(튜브형이 아닌 관계로) 아직 연구되지 않아 미래가 확실한 것만은 아닙니다.

이 프로젝트는 3천만불을 들여 4년간에 걸쳐 연구하는 다국가 프로젝트라 합니다.

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